Helló Blues Rajongók!

Jelentem a G-moll pentaton skála gyakorlásával jó irányba indultam el és a már felsorolt problémáimra (mint például a húrtévesztés) igen jó hatással van! Igaz skálázni nem a legizgalmasabb, főleg amikor már sokadszor oda-vissza pengetem ugyanazokat a hangokat, de a cél szentesíti az eszközt!

Éppen ezért most egy újabb pentaton skálát ismertetek meg magammal. Ez pedig az E-moll pentaton. Vagyis általános iskolai szolfézs emlékeim szerint helyesen: e-moll pentaton.

A skála alaphangjai a következők: E - G - A - H - D

Néhány változást eszközöltem az ábrázolásban. Rajzoltam spéci gitárnyakat, húrokkal, bundokkal, pozíció jelölő pontokkal (fehér) és mostantól azon ábrázolom a skálákat. A narancs színű pontok jelölik az alaphangot (ebben az esetben az E-t), a sárga pontok pedig a skála többi hangját.

A 15. bundig jelölöm a hangokat, mert én már a 12. fölött sem érzem szépnek a hangokat egy blues számban, éppen ezért a saját stílusomban nem is akarok magas húrfekvésekben játszani.

Jó gyakorlást! Lesz mit végre összekeverni!